Strona głównaTips & TricksPorady dla podróżującychOpóźniony bądź odwołany samolot? 3 kroki, jak uzyskać odszkodowanie za lot

Opóźniony bądź odwołany samolot? 3 kroki, jak uzyskać odszkodowanie za lot

Odszkodowanie za lot wcale nie musi należeć do rzadkości, choć sytuacje je poprzedzające do przyjemnych na pewno nie należą. Istnieje wiele okoliczności, które pozwalają nam na tego typu działania. Spóźniony lot, zupełnie odwołany czy też odmowa wejścia na pokład – warto znać swoje prawa (i obowiązki), chcąc je później respektować. Dowiedz się już teraz, od czego zacząć.

Wielu ludzi żyje w przekonaniu, że wszelkiego rodzaju nieprzyjemności nigdy ich nie spotkają. Niejednokrotnie rzeczywistość okazuje się trudna i bolesna, co między innymi objawia się na lotniskach podczas przykrych przygód, jakimi są odwołany lot bądź odmowa wejścia na pokład. Sytuacje takie się zdarzają i trzeba to sobie uświadomić. Ważne, jeśli takowe już się nam przytrafią, żeby zachować spokój i dążyć do swego, czyli odszkodowania za lot.

Kiedy przysługuje odszkodowanie za lot?

Żeby móc się ubiegać o odszkodowanie za lot, musi zostać spełnionych kilka warunków. Co najważniejsze, opóźnienie, jak i odwołanie lotu, muszą być winą przewoźnika, czyli linii lotniczych. W przypadku złych warunków atmosferycznych uniemożliwiających lot, ale również sytuacji politycznych w miejscach docelowych, przewoźnik jest zwolniony z wypłat odszkodowań za lot. Podobnie jest w przypadku złego stanu technicznego samolotu, który, co może być kwestią sporną, nie jest skutkiem wyraźnych zaniedbań. Przewoźnik zwolniony jest również z opłaty, jeśli zaproponował alternatywny lot (o zbliżonym czasie) nie później jak 7 dni przed planowaną podróżą. Nie można się również ubiegać o odszkodowanie, gdy spotkała nas odmowa wejścia na pokład na skutek wyraźnych odstępstw od zasad bezpieczeństwa lub braku wymaganych do tego dokumentów z naszej strony.

Od czego zacząć?

Kiedy już wiemy, że podróż została odwołana nie z naszej winy, w pierwszej kolejności musimy złożyć reklamację (pisemną, elektroniczną lub bezpośrednio u przewoźnika). W zależności od wewnętrznych procedur linii lotniczych, przewoźnik odpowiada w ciągu około 30-60 dni. Niejednokrotnie zdarza się, że podejmowane są starania w celu uniknięcia wypłaty odszkodowań za lot. W takich sytuacjach można pisać odwołanie, a finalnie nawet wejść na drogę sądową.

Pomoc specjalistów

Wydawać się może, że staranie się o odszkodowanie za lot jest procedurą niełatwą i żmudną. I o ile samo wypełnienie dokumentów reklamacyjnych nie wymaga specjalnych umiejętności, o tyle potrzeba na to czasu i skupienia. Późniejsze działania również mogą wymagać poświęconych sił. Warto rozważyć opcję skorzystania z usług firm specjalizujących się w tego typu działaniach. Dobrym przykładem jest firma https://givt.com/pl, która z wysoką skutecznością poprowadzi każdą sprawę o odszkodowanie za lot, odciążając tym osoby poszkodowane.

Booking.com
Jessica Alvaro
Jessica Alvaro
Podróże były mi bliskie od zawsze. Pasja. Hobby. Można to różnie nazywać. Dla mnie to powietrze, bez którego nie mogę oddychać. Słońce, bez którego zapominam, co to uśmiech. I życie. Najlepsze z możliwych!

ZOBACZ RÓWNIEŻ

POLECANE ARTYKUŁY